Świat zwariował - w magazynach, w reklamie nastoletnia dziewczyna reklamuje produkty dla skóry dojrzałej. Aktorka po 40-tce zostaje brutalnie wyretuszowana, jeśli jej zdjęcie ma trafić na okładkę. Kobiety żyją otoczone obowiązującym wzorem piękna: młodą, szczupłą dziewczyną. Jednak rzeczywistość jest inna. I konsumenci, którzy mają zmarszczki i nie są nierealnie idealni wreszcie przemawiają, okazują swoje niezadowolenie. A firmy kosmetyczne postanowiły zainwestować w zmienianie dotychczasowej sytuacji i wzięły pod uwagę głosy kupujących. Przykładem może być firma MAC, która na twarz kampanii kosmetycznej wybrała 90-cio letnią modelkę - Iris Apfel oraz modelka po 50-tce Valerie Ramsey.
Ikona stylu
Iris Apfel nie jest tylko kobietą i modelką - to ikona stylu, która kojarzy się z konkretnym przesłaniem: kobieta to nie to, co widzisz w większości reklam - młoda, bez zmarszczek z ufarbowanymi włosami, przykrytą siwizną. Kobieta to osobowość, charakter i chęć akcentowania swojego indywidualizmu w każdym momencie życia. Dziewięćdziesięcioletniej Iris udaje się to znakomicie, choć jej nazwisko zaistniało w świadomości Amerykanów nieco wcześniej - Iris m.in. projektowała wnętrza Białego Domu. Teraz jest na językach za sprawą udziału w kampanii reklamowej firmy MAC. Prawda, że piękny jest naturalny wygląd, a nie wyretuszowana i sztuczna twarz?
Iris Apfel w kampanii MAC http://blogs.babble.com |
Kariera modelki po 50-tce
Valerie Ramsey karierę rozpoczęła wraz z pojawieniem się siwych włosów. Modelka ma prawie siedemdziesiąt lat, jednak na propozycje pracy raczej nie narzeka. Ofertę pracy w modelingu zaproponowała jej agencja ze San Francisco. Obecnie Valerie udziela się w akcjach charytatywnych, a po pojawieniu się jej książki Gracefully jest także częstym gościem telewizji śniadaniowych :) Pytana o sekret swojego zachwycającego wyglądu, odpowiada, że to kwestia genów i dbania o siebie:
Czy waszym zdaniem wiek i wygląd, ilość zmarszczek i siwych włosów, powinny mieć wpływ na kształtowanie światopoglądu i wizerunku człowieka, szczególnie w mediach i reklamie? Czy przyzwyczailiście się raczej do standardowej, stosunkowo młodej twarzy modelki i bilbordu?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Każdy ma prawo do własnego zdania - traci je, gdy brak mu kultury!
Miłego pisania!